روز جهانی شیر

روز جهانی شیر

شیر به عنوان یکی از کامل‌ترین ماده‌های غذایی نقشی اساسی در رشد کودک، و سلامتی بزرگسالان ایفا می‌کند. مصرف روزانه یک لیوان شیر می‌تواند به میزان قابل‌توجهی به افزایش کمی فاکتورهای سلامتی کمک کند که متاسفانه مصرف پایین این ماده غذایی در سطح جهان و به خصوص کشورعزیزمان قابل توجه است. افزایش تولید شیر با کیفیت در جهان یکی از موارد مهمی است که از سال 1883 به آن پرداخته شده است.
به جهت اهمیت موضوع شیر سالم و مصرف مناسب آن سازمان غذا و کشاورزی «فائو» و 191 کشور عضو آن، در سال 2001 میلادی، 1381 شمسی،‌ تصویب کردند روز اول ماه ژوئن را که برابر با 12 خرداد است، به‌عنوان روز جهانی شیر جشن می‌گیرند.
دلیل انتخاب این روز به عنوان روز جهانی شیر از این بابت اهمیت دارد که نقش و اهمیت دولت‌ها در تامین و زمینه‌سازی جهت تولید شیر با کیفیت از یک سو و از سویی دیگر نقش مردم به عنوان مصرف‌کننده‌های نهایی و اصلی شیر بازبینی شده و مورد بررسی قرار گیرد
شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر یکی از بروز ترین و پیشرفته ترین  دامداری های  مکانیزه کشور با تولید روزانه 90تن شیر با درصد چربی بالا و بار میکروبی ناچیز روز جهانی شیر را گرامی میدارد .