آغاز اولین مرحله عملیات سم‌ پاشی برای مقابله با مگس در شرکت ملارد شیر

آغاز اولین مرحله عملیات سم‌ پاشی برای مقابله با مگس در شرکت ملارد شیر

به منظور مبارزه و پیشگیری از گسترش مگس در محیط تولیدی  شرکت ملاردشیر، مرحله اول از عملیات سم‌ پاشی شروع شده است. این اقدام در فصول گرم سال صورت می‌گیرد تا محیط را از حشرات مزاحم پاکیزه نگه دارد. همچنین، با توجه به دوره رشد و دوره تولید مثل مگس‌ ها، برنامه‌ های سم‌ پاشی به طور کامل زمان‌ بندی و اجرا می‌ شوند.


◼️ تنها آزار و اذیت فیزیکی از مگس بالغ نیست، بلکه لاروهای آنها نیز می‌توانند برای بسترها، به خصوص گوساله‌ها، آزار و اذیتی ایجاد کنند.

◼️ مگس‌ ها می‌توانند بیماری‌ هایی همچون اسهال گوساله‌ ها، سالمونلا، IBR و انگل‌ های خونی را منتقل کنند. حتی گفته می‌ شود که مگس استوموکسیس می‌ تواند بیماری شاربن را نیز منتقل کند.

◼️ ورود مگس به دستگاه‌ها و ظرف‌ های شیردوشی می‌تواند منجر به آلودگی شیر و افزایش شمارش میکروبی شیر شود.

◼️ میازهایی که مگس در محیط‌های تزریق و جراحی ایجاد می‌ کنند، نه‌ تنها به دام‌ های زنده بلکه به دستگاه‌ ها و محیط کار نیز آسیب می‌رساند.

 

✅ از همین رو استفاده از سم‌ پاشی می‌ تواند از این موارد آسیب‌ زا جلوگیری  و به بهبود شرایط محیط دامداری و افزایش بهره‌ وری کمک کند.

آغاز اولین مرحله عملیات سم‌ پاشی برای مقابله با مگس در شرکت ملارد شیرآغاز اولین مرحله عملیات سم‌ پاشی برای مقابله با مگس در شرکت ملارد شیر