روند افزایش تولید و بهره وری در ملارد شیر سرعت گرفت

روند افزایش تولید و بهره وری در ملارد شیر سرعت گرفت

مدیرمدیرعامل ملاردشیر از جهش تولید محصولات این شرکت در شش ماهه پایانی سال 1401 در بخش دامپروری خبرداد و گفت: برنامه های توسعه ای ملاردشیر در جهت تکمیل ظرفیت تولید، افزایش بهره وری و رشد بیشترتولید شیر در سال جاری ادامه دارد. میثم امیر‌حسینی در جریان بازدید اعضای هیات مدیره و معاونان هلدینگ صنایع عمومی تامین از شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر با بیان اینکه اقدامات مهمی در شرکت انجام شده است که باعث شد در شش ماهه پایانی سال 1401 در بخش دامپروری با رشد تولید همراه شویم،افزود: در این مدت، رشد تولید شیر با جهشی 6.3 درصدی روبرو شد،درحالی که تولید سرانه شیر شرکت، در سال 1400 حدود39.69 کیلو گرم بود .
مدیرعامل ملاردشیردر ادامه از کاهش تعداد دام شیری حذف شده در نیمه دوم سال 1401 خبرداد و گفت: در شرکت ملاردشیر درحالی میانگین تعداد دام شیری حذف شده در سال 1400 به حدود 597 راس رسیده بود که توانستیم میزان آن را کاهش دهیم، به طوری که در نیمه دوم سال 1401 تعداد دام شیری حذف شده را با کاهش 181 راسی، به تعداد 416راس رساندیم.
وی با تاکید بر ضرورت تامین به موقع نهاده‌های دامی و اثر گذاری آن بر میزان افزایش بهره وری و تولید محصولات بیشتر گفت: از نیمه دوم سال 1401 تامین نهاده‌های دامی را با برنامه ریزی دقیق تری انجام داده ایم، به طوری که پیش از اتمام علوفه و سویا، نسبت به خرید خوراک دام اقدام و نگرانی‌ها را ازبابت موجودی انبار نهاده‌های دامی به حداقل رساندیم.
امیرحسینی در ادامه به سایر تحولات و اقدامات انجام شده جهت پیشبرد اهداف مجموعه اشاره کرد و یادآورشد: ایجاد ارتباط مستقیم پرسنل با مدیرعامل، ایجاد گروه های مشارکتی در فضای مجازی جهت ارتباط با پرسنل، پرداخت کرایه های حمل معوقه که در ابتدای ابان ماه سال گذشته به حدود 1.5 میلیارد تومان می ‌رسید و به روز شدن این پرداختی ها، برقراری مجدد بیمه تکمیلی پرسنل، برقراری منظم جلسات کمیسیون های فروش به دلیل هم افزیی و خرید با کیفیت و قیمت مناسب و ... از جمله مواردی بود که در ماه های اخیر مورد تاکید و توجه قرار گرفت.
امیرحسینی در راستای برنامه توسعه‌ای و گسترش فعالیت های شرکت ملاردشیر نیز، چند پروژه مهم در حال احداث در نظر آباد، ملایر و گرمسار را مورد توجه قرارداد و گفت: کارخانه خوراک سازی ( ساخت خط کامل تولید کنسانتره دامی ) با ظرفیت 15 تنی و پروژه بهاربند که ساخت سوله 315 راسی آن در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار است دو پروژه مهم این شرکت قلمداد می شود.
وی ادامه داد: همچنین دو پروژه مهم در حال ساخت دیگر مربوط به پروژه ملایر با اختصاص 160 هکتار زمین و ظرفیت 3 هزار راس دام، و پروژه گرمسار با اختصاص 50 هکتار با 3 هزار راس دام مولد است که به دلیل روند کند در ساخت، همچنان نیمه تمام مانده است. از این رو با توجه به تلاش و اقدامات موثر به منظور تعیین تکلیف و پیشبرد این پروژه ها که در دوره مدیریت جدید اتفاق افتاده، به دنبال تکمیل سریع آن هستیم تا بتوانیم میزان بهره وری و تولید را افزایش دهیم .
گفتنی است، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، حدود 6هزار و 140 راس دام دارد که از این تعداد 3هزار راس دام مولد و 2هزار و 600 راس دام دوشا است که با میانگین 40 کیلوگرم از هر راس، در مجموع روزانه 105 تا 110 تن شیر تولید و به بهره برداری میرسد. براساس این گزارش، مجتبی نوروزی رییس هیات مدیره صنایع عمومی تامین پس از استماع گزارش فعالیت‌های ملاردشیر، مواردی را برای ارتقا کیفی و کمی علمکرد این شرکت بیان و در پایان به همراه شاملی عضو هیات مدیره ، کیان‌مهر معاون فنی و شریفی معاون برنامه ریزی هدلینگ از بخش های مختلف مجموعه بازدید کرد.
 

روند افزایش تولید و بهره وری در ملارد شیر سرعت گرفتروند افزایش تولید و بهره وری در ملارد شیر سرعت گرفت